بهترین

  • ۰
  • ۰

ساخت سوله

طرحی برای ساخت سوله طراحی کنید

یکی از مراحل مهم در طراحی سوله، ساخت نقشه و پردازش آن است. در واقع برای طراحی انواع سوله های صنعتی بهتر است از نرم افزارهای مهندسی برای این منظور استفاده شود. از جمله این نرم افزارها می توان به Archicode یا X Steel اشاره کرد. در واقع مهم نیست که مهندس و طراح ساختمان از چه نرم افزاری استفاده می کنند. این مهم است که او با تمام مواد و استانداردها مطابقت داشته باشد و نتیجه پروژه کاملاً صحیح و قابل اجرا باشد. این مرحله یکی از بزرگترین کاستی های شرکت های مجری طرح سوله در ایران است. اگر طراحی سوله به درستی انجام نشود قطعا با هزینه ها و آسیب های بالایی مواجه خواهید شد.

از طرفی خرید ورق یکی دیگر از مراحلی است که باید با توجه به نیاز و بودجه و در نهایت هدف مشتری انتخاب شود. پیمانکار پروژه در این مرحله باید دلسوزانه بهترین مشاوره را به کارفرمای خود ارائه دهد. متأسفانه، کلاهبرداری در چنین بازاری آسان است. زیرا عموم مردم نمی دانند برای ساخت سوله های بزرگ و کوچک از چه مواد اولیه یا ورق هایی باید استفاده کرد. گاهی هزینه های اضافی را متحمل می شوند و گاهی بدون صرف هزینه های معمول با مشکلات زیادی مواجه می شوند.

نصب و پوشش سوله

و در این بخش، حساسیت کار همچنان بسیار بالاست. برای ساخت سوله ابتدا قطعاتی که آماده طراحی و پردازش هستند بر روی پایه مورد نظر سوار می شوند و سپس تمامی قطعات ریز طبق پروژه طبق نقشه سوار می شوند. نصب این قطعات کوچک ارتباط مستقیمی با استحکام سازه شما دارد.

به طور کلی دو عامل بسیار مهم و کلیدی وجود دارد که بر اساس آن ها می توانید بررسی کنید که آیا ساختار خود به اندازه کافی استحکام دارد یا خیر. اولین سوال مربوط به مصالح مورد استفاده در ساخت و ساز است. همان برگه ای که انتخاب می کنید باید با دقت و وسواس مقایسه شود و در نهایت با توجه به نیازتان از آن استفاده کنید. مرحله دوم نحوه ساخت سوله است. در واقع هر چه سوله با دقت و حساسیت بیشتری نصب شود. نتیجه نهایی قطعا به نفع شما خواهد بود. وسواس تیم اجرایی برای ساخت سوله در این منطقه باید زیاد باشد.

اما ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که پوشاندن سوله در طول فرآیند ریزش به چه معناست. در این قسمت ساختمان با توجه به کاربرد، نوع کاربری و مکان پوشش داده شده است. مواد مورد استفاده برای پوشش سوله ها چه خواهد بود؟ قطعا در این بخش در دنیا از مش، فایبرگلاس، فوم، مقوا، پلی کربنات، پشم سنگ و انواع ساندویچ پانل استفاده می شود. حتی دیده شده که از ورق های گالوانیزه و رنگی استفاده می شود. البته این بستگی به قیمت و ارزش سوله شما دارد و اینکه آیا بودجه شما برای ساخت سوله محدود است یا خیر؟

سخن پایانی

ما در این مقاله به شما نکات مهمی در رابطه با طراحی سوله و همچنین نصب سوله توضیح دادیم که از مهم ترین نکات در ساخت سوله هستند.

 

  • ۰۰/۱۰/۱۸
  • مهدی یاوری

نظرات (۱)

مرسی بابت این مطلب خیلی مفید تون

چطور میشه یه براورد دقیق قیمتی از هزینه های ساخت یه سوله 20 متر نربعی انجام داد؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی