بهترین

  • ۰
  • ۰

برای اینکه بتوانید یک اتاق سرور استاندارد در شرکت خود راه اندازی کنید باید یک برنامه ریزی درست و دقیق داشته باشید زیرا این روزها اکثر مدیران برای راه اندازی اتاق سرور استاندارد هیچ نوع برنامه‌ریزی نمی‌کنند در نتیجه اگر برنامه‌ریزی درست نداشته باشید مطمئناً در اواسط کار با چالش‌های مختلف مواجه می‌شوید.

لازم به ذکر است بدانید که راه اندازی اتاق سرور استاندارد بدون برنامه ریزی امکان پذیر نمی باشد زیرا از ابتدا که به دنبال ساخت یا استفاده از یک فضا عنوان اتاق سرور استاندارد هستید و در مرحله بعد که باید بودجه ای برای این کار در نظر بگیرید تا بتوانید تمام استاندارد ها را رعایت کنید که این مسئله بدون برنامه‌ریزی امکان پذیر نمی باشد.

شایان ذکر است بدانید اتاق سرور استاندارد دارای ویژگی های منحصر به فردی است که شاید تا به حال با آن مواجه نشده باشید زیرا تمام شرکت‌ها برای راه‌اندازی اتاق سرور استاندارد اقدام نمی کنند، در واقع بسیاری از شرکت ها نیازی به اتاق سرور ندارند.

حال اگر قصد دارید اطلاعات کاملی نسبت به اتاق سرور استاندارد به دست بیاورید پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این محتوا با ما همراه باشید زیرا تمام مباحثی که برای راه اندازی یک اتاق سرور استاندارد باید بدانید در این محتوا ذکر شده است.

ویژگی های اتاق سرور استاندارد

در این بخش از مقاله قصد داریم به آیتم هایی که باعث می شود یک اتاق سرور، استاندارد باشد اشاره کنیم. لازم به ذکر است بدانید که مکان در استاندارد بودن اتاق سرور بسیار مهم است، اگر قصد دارد اتاق سرور راه اندازی کنید می توانید بخشی از شرکت خود را به اتاق سرور اختصاص دهید اما برای راه اندازی دیتا سنتر باید فضای بزرگ را در نظر بگیرید و شاید نیاز باشد فضای خارج از شرکت خود را به دیتاسنتر اختصاص دهید در این شرایط بهتر است بدانید باید محاسبات دقیق برای راه اندازی اتاق سرور استاندارد انجام شود در نتیجه فضا باید مطابق با حجم کاری شما ساخت یا انتخاب گردد.

موارد مهم برای طراحی فضا

این نکته را در نظر داشته باشید که تمام بخش های فضا بسیار مهم هستند برای مثال شما باید از درب هایی در اتاق سرور استفاده کنید که در مقابل آتش سوزی مقاوم باشند از سوی دیگر باید حتماً از درب های ضد سرقت استفاده کنید چون به علاوه اطلاعات مهم شما در دیتاسنتر تجهیزات بسیار گرانی در اتاق سرور استاندارد قرار داده شده است، مبحث دوم دیوارهای اتاق است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردارهستند، یک اتاق سرور استاندارد باید دیوارهای مقاوم داشته باشد برای مثال در صورت نیاز باید مقاومت دیوار ها با آهنگی کشی تقویت شود البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که باید بر روی دیوار از لایه ضد آتش استفاده کنید.

 مبحث بعد کف اتاق سرور استاندارد است که از اهمیت زیادی برخوردار می باشد، لازم به ذکر است بدانید که باید در کف سازی از متریال هایی همچون کفپوش های اپوکسی استفاده کنید تمام منافذ بسته شود لازم به ذکر است بدانید که با استفاده از کفپوش اپوکسی جریان الکتریسیته ساکن از اتاق خارج می شود.

آخرین گزینه که قصد داریم اطلاعاتی را در مورد آن را در اختیار شما قرار دهیم سقف اتاق سرور استاندارد می باشد، پیشنهاد می شود از سقف‌های کاذب استفاده کنید تا تمام تجهیزات و کابل های کشیده شده را زیر سقف کاذب قرار دهید البته سقف کاذب که استفاده می کنید باید در مقابل حرارت و رطوبت مقاوم باشد.

  • ۰۰/۰۷/۱۸
  • مهدی یاوری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی