بهترین

۱۳ مطلب در آذر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

C:\Users\mahdi\Downloads\shutterstock_374208781.jpg

دوربین مدار بسته مخفف تلویزیون مدار بسته است و معمولا به عنوان نظارت تصویری شناخته می شود. "مدار بسته" به این معنی است که برنامه ها معمولاً به تعداد محدودی (بسته) مانیتور منتقل می شوند، برخلاف تلویزیون "معمولی" که برای عموم مردم پخش می شود. شبکه های دوربین مداربسته معمولاً برای شناسایی و جلوگیری از فعالیت های مجرمانه و ثبت تخلفات ترافیکی استفاده می شوند، اما کاربردهای دیگری نیز دارند.

فناوری دوربین مدار بسته اولین بار در سال 1942 توسط دانشمندان آلمانی برای نظارت بر پرتاب موشک های V2 توسعه یافت. بعدها توسط دانشمندان آمریکایی در هنگام آزمایش بمب اتمی مورد استفاده قرار گرفت.

 

مدیریت جرم و جنایت

نظارت مداربسته می تواند از مجرمان احتمالی جلوگیری کند. هنگامی که جنایتی رخ می دهد، فیلم های ویدئویی می توانند به مجریان قانون کمک کنند تا تحقیق کنند و بعداً شواهدی برای پیگرد قانونی در دادگاه ارائه کنند. استفاده همراه با دوربین مداربسته  هایک ویژن، سنسورهای صوتی، حرارتی و سایر انواع حسگرها می تواند مقامات را در مورد اتفاقاتی که غیرعادی هستند، به عنوان مثال، آگاه کند. شلیک گلوله یا آتش در یک مکان برای مشاغل، دوربین های مدار بسته می توانند فعالیت های مجرمانه داخلی را شناسایی و نظارت کنند. زندان ها ممکن است از نظارت تصویری برای جلوگیری از انتقال مواد مخدر و سایر کالاهای قاچاق توسط هواپیماهای بدون سرنشین به زندانیان استفاده کنند. دوربین های امنیتی قادر به نظارت بر مناطقی هستند که به راحتی در دسترس نیستند، به عنوان مثال. پشت بام ها

نظارت بر خیابان های شهر و جامعه

دوربین‌های چراغ‌های راهنمایی و سایر نقاط شهرها مردم را برای جمع‌آوری آمار ترافیک و همچنین مدارک مستند برای سرعت غیرمجاز زیر نظر دارند. وارث اینترنت اشیا، AoT یک ابتکار شیکاگو برای جمع آوری داده های بلادرنگ، در درجه اول آب و هوا و محیط زیست، در مورد شهر است. برخی از ‌دوربین مینی اسپید دام امنیتی هستند که تصاویری را که ضبط می‌کنند تجزیه و تحلیل می‌کنند، اما برای محافظت از حریم خصوصی افراد، این تصاویر را مخابره یا ذخیره نمی‌کنند. در اصل، تعداد محدودی برای استفاده توسط محققان ارشد به منظور "توسعه نرم افزار بینایی کامپیوتر" ذخیره می شود. این پروژه با برخی از مقاومت های ناظران حریم خصوصی روبرو شده است.

نظارت و تشخیص پزشکی

حدود 43 ماهیچه صورت وجود دارد که افکار و احساسات افراد را بیان می کند. نرم افزار هوشمند می تواند این عبارات را شناسایی کند، به عنوان مثال. درد یا اضطراب، از تصاویری که افراد راحت‌تر می‌توانند. دوربین‌های مداربسته همچنین می‌توانند بیماران - به عنوان مثال کودکان یا افراد مسن - را برای شناسایی بحران‌های پزشکی احتمالی، به عنوان مثال، زیر نظر بگیرند. سکته مغزی، یا حمله صرع یا آسم.

 

انواع سیستم های دوربین مداربسته

هنگام نصب دوربین مداربسته باید با انواع آن آشنا بود. در ادامه با انواع سیستم های دوربین مداربسته بیشتر آشنا خواهیم شد. 

آنالوگ - از کانکتورهای Bayonet Neill-Concelman (BNC) روی کابل های کواکسیال برای انتقال سیگنال های ویدئویی مداوم استفاده کنید. وضوح نسبتا پایینی دارند اما ارزان و موثر هستند. در یک سیستم آنالوگ تجهیزات جانبی بیشتری وجود دارد، به عنوان مثال. کابل های کواکسیال استاندارد معمولا صدا را منتقل نمی کنند. سیگنال های آنالوگ را می توان دیجیتالی کرد و دیجیتالی شدن را حتی با تجهیزات قدیمی تر مقرون به صرفه تر می کند. تصاویر نیاز به یک کارت فیلمبرداری دارند و می‌توانند روی رایانه شخصی یا ضبط صوت ذخیره شوند. آنالوگ HD یک پله بالاتر وضوح را نسبت به سیستم های سنتی (1080 پیکسل) افزایش می دهد و با دوربین های آنالوگ و BNC سازگار است.

دیجیتال - دیجیتالی کردن سیگنال ها در سطح دوربین. این سیستم ها به کارت فیلمبرداری نیاز ندارند زیرا تصاویر مستقیماً در رایانه ذخیره می شوند، اما به فضای (نسبتا) زیادی برای ذخیره ضبط نیاز دارند، بنابراین معمولاً به شدت فشرده می شوند.

شبکه یا IP – این سیستم‌ها که با دوربین‌های آنالوگ یا دیجیتال استفاده می‌شوند، از یک سرور ویدیویی برای پخش فیلم از طریق اینترنت استفاده می‌کنند. از مزایای آن می توان به امکان وای فای و صدا، هوش مصنوعی توزیع شده (DAI) برای تجزیه و تحلیل فیلم های تصویری، دسترسی از راه دور، برق از طریق اترنت (POE) و وضوح بهتر اشاره کرد. علاوه بر این، دوربین‌های IP این قابلیت را دارند که دوربین‌های بیشتری را در یک دوربین قرار دهند، که می‌تواند زاویه وسیعی را پوشش دهد که معمولاً ممکن است چندین دوربین یا سیستم دوربین را بپوشاند.

 

هر سه گزینه هنوز به طور یکسان مورد استفاده قرار می گیرند و تمایل زیادی به سیستم های دوربین IP و دوربین های فیلمبرداری دیجیتال دارند.

 

  • مهدی یاوری
  • ۰
  • ۰

دراینمطلبباسایتکوئیکفیتآشناخواهیمشد. سایتیکهبهگونه‌ایمتفاوتسعیدربالابردنسطحدانشمردمدرحوزهسلامت، تناسبانداموغیرهدارد. اینسایتباترجمهوتحقیقازبهترینسایت‌هایروزدنیاتمامسعیخودراکردهتامحتواییباارزشبهکاربرانارائهدهد.

وبسایتکوئیکفیتامروزهبهعنوانیکیازوبسایت‌هایمطرح، برایارتقاسطحآگاهیدرحالفعالیتاست. اهدافبلندمدتیبرایاینوبسایتتنظیمشدهاستکهبابرنامه‌ریزی‌هایقویدرحالاجرااست. برایآشناییبیشتربااینوبسایتورویکردهایپیشرویآنبهتراستاینمتنراازدستندهید.

آشنایی با مجله کوئیک فیت

مجله سلامت کوئیک فیت امروزه به عنوان یکی از مجلات مطرح، برای ارتقا سطح آگاهی در حال فعالیت است. اهداف بلند مدتی برای این مجله تنظیم شده است که با برنامه ریزی های قوی در حال اجرا است. برای آشنایی بیشتر با این مجله و رویکردهای پیش روی آن بهتر است این متن را از دست ندهید. 

همیشه فیت با کوئیک فیت

پیشرفت علم و تکنولوژی، به هر چه ماشینی تر شدن منجر شده است. مجلات کاغذی گذشته، جای خود را به مجلات اینترنتی امروزی داده اند که انواع آنها در حوزه های مختلف شروع به کار کرده اند. 

یکی از پرطرفدارترین حوزه هایی که وجود دارد مجلات سلامت و تناسب اندام هستند که بتوانند کیفیت عمر و طول عمر را افزایش دهند. اما آیا می توان به هر مجله و سایتی اعتماد کرد و با توجه به آن شرایط سلامت بدن و روحیه را پیش برد؟

قطعا مطالبی که روی صفحات مجلات اینترنتی هستند، قرار است اطلاعاتی را برای مخاطبان به همراه داشته باشند. پس باید مجلاتی انتخاب شوند که حداکثر سلامت افراد جامعه را در نظر دارند. 

هدف و رسالتی که این مجله دارد " همیشه فیت با کوئیک فیت" است. برای این هدف بزرگ، همواره برنامه ریزی ها و تلاش های متعددی انجام می شود که سبب ایجاد چندین هدف دیگر برای مجله می شد.

آشنایی با اهداف کوئیک فیت

مجله کوئیک فیت یکی از مجلاتی است که به منظور افزایش سطح اطلاعات و آگاهی افراد جامعه در حوزه سلامت شروع به کار کرده است. در این مجله، گردآوری اطلاعات از طریق سایت های معتبر خارجی و داخلی یا ترجمه متون علمی صورت می گیرد. 

به هیچ وجه در متون گردآوری شده، بر پیروی از راهکارهای غیرعلمی و مخاطره آمیز برای سلامت تاکیدی نمی شود. 

این موضوع ممکن است در برخی از مجلات صرفا برای کسب درآمد و یا پربیننده شدن انجام شود و هیچ گونه مسئولیتی در رابطه با این موضوع وجود نداشته باشد.

تاکید کوئیک فیت اطلاع رسانی و آگاهی در زمینه سلامت و ارتقاء سطح اطلاعات افراد جامعه در حوزه سلامت است. تا جایی که مکررا بیان می شود، شرایط بدنی هر فرد نیاز به راهکار درمانی خود را دارد و نباید از یک نسخه برای عموم افراد تجویز کرد.

طبیعتا چنین مجلاتی به زودی طرفداران زیادی را به سمت خود جذب می کنند. زیرا همواره سلامت مخاطبان خود را در نظر دارند و به نسبت نیاز و توجه به سطح آگاهی، مطالب مفید فایده را در اختیار آنها قرار می دهند. 

مخاطبان کوئیک فیت

یکی از مهمترین مواردی که مجلات اینترنتی را مطرح می کند، مخاطبان و توجه به نیاز مخاطبان مجله است. کوئیک فیت سعی دارد تمام مطالب به صورت کاملا علمی و حرفه ای اما با زبان عامیانه و کاملا مفهوم برای افراد در هر سنی ارائه شود. 

نکته ای که امروزه اکثر مجلات اینترنتی به آن توجه دارند این است که طبق سلیقه مخاطبان پیش می روند. اما آیا این روش درستی برای رضایت مخاطبان است؟

با توجه به ارتقا سطح اطلاعات و دانش جامعه امروزی، نیاز است تا اصلاحاتی در اطلاعات عمومی غلط ایجاد شود. برای مثال در جامعه جا افتاده است که مادران باردار باید دو برابر سایر افراد تغذیه کنند! اما در مجلات حوزه سلامت که هدف تغییر عادات غلط را بر عهده گرفته اند، گفته می شود که در هر دوره از روند بارداری، چه مقدار کالری آن هم طبق شرایط بدنی مادر نیاز است. اما مهمتر اینکه توصیه و تاکید می شود برای دریافت اطلاعات درست نباید به مجلات اکتفا کرد. در مجلات علمی و اصولی مانند کوئیک فیت بارها تکرار می شود که مطالب برای آگاهی و اطلاعات عمومی هستند و باید برای هر فرد نسخه ای مخصوص طبق صلاحدید پزشک تجویز شود. 

اگر این اصلاحات و به روز شدن مطالب برای مجله وجود نداشته باشد، پیشرفتی برای اطلاعات عمومی جامعه حاصل نمی شود. مطالب مجله کوئیک فیت برای عموم مخاطبین در سطوح مختلف مناسب هستند و دائما راهکارهایی برای به روز شدن آنها انجام می شود. زیرا روزانه علم پیشرفت می کند و نیاز هر دوره ای ممکن است متفاوت با دوران قبل باشد. به همین دلیل لازم است بر طبق آن مطالب به روز شوند.

علاوه بر تمام این موارد، بهتر است مجله ای که مورد مطالعه قرار می گیرد واقعیات را نشان دهد تا اینکه بر عادات منسوخ شده تاکید کند و همواره بدون در نظر داشتن ارتقاء سلامت و افزایش آگاهی جامعه فعالیت کند. با این وجود بهترین انتخاب برای دریافت اطلاعات درست و علمی مجلاتی همچون کوئیک فیت هستند.

موضوع مطالب مجله سلامت کوئیک فیت

همانطور که اشاره شد، این مجله فعالیت خود را در زمینه سلامت پایه گذاری کرده است و سعی دارد هر آنچه که به این موضوع مربوط می شود را در دسته بندی های مطالب خود به صورت علمی و صحیح ارائه دهد.

با پیشرفت روزانه کوئیک فیت، دسته بندی های مختلفی برای موضوع های متنوع در حوزه مربوط ایجاد شدند که حالا در چند دسته بندی اصلی در حال فعالیت است. متون مختلف برای هر دسته بندی نیز شامل موارد متعددی می شود. 

مطالب اغلب با موضوعاتی در حوزه تغذیه، داروها، انواع رژیم غذایی، انواع ورزش و تناسب اندام، بیماری ها، زیبایی و آشپزی سلامت که به تازگی اضافه شده است و طرفداران خاص خود را نیز دارد، در مجله قرار می گیرند. علاوه بر این موارد کوئیک فیت قصد دارد به زودی مطالب را ارتقا داده تا مخاطبان با هر سلیقه ای بتوانند متن، پادکست و ویدئو مرتبط با موضوع دلخواه خود را در مجله پیدا کنند.

مطالب این مجله کاملا علمی در حوزه سلامت، برای آشنایی با فواید و مضرات انواع داروهای معروف، بررسی و نقد بسیاری از رژیم های معروف که کاملا نام آشنا هستند، انواع ورزش و فعالیت بدنی که به سلامت و تندرستی کمک می کنند، بیماری های مختلف و راه انتقال، درمان، کنترل و پیشگیری از آنها مورد بررسی قرار می گیرند، مطالب مربوط به زیبایی برای سلامت پوست و مو از منابع به روز گردآوری شده اند در کوئیک فیت بیان می شوند، قسمت آشپزیِ سلامت که به آموزش پخت غذاهای مختلف پرداخته می شود و راهکارهایی برای پخت سلامت و بررسی کالری دریافتی مطرح می شود، بیان نکات مهم در مورد بارداری و پس از آن، پرداخته خواهد شد.

منابع مطالب کوئیک فیت

برای گردآوری مطالب مجلات، نکته مهم منابع آنها هستند. اینکه از چه منابعی مطالب را گردآوری و ترجمه می کنند به اعتبار آنها نزد مخاطب می افزاید. منابعی که کوئیک فیت به وسیله آنها مطالب را آماده می کند، جزء قویترین و بهترین منابع انگلیسی زبان هستند که متون را کاملا به صورت علمی از مجلات علمی تخصصی گردآوری کرده اند. علاوه بر این موضوع سلامت مخاطبان را نیز در اولویت قرار می دهند.

ارتباط با کوئیک فیت

یکی از گزینه های مهمی که می تواند مخاطبان را راضی نگه دارد، برقراری ارتباط با مجله مورد علاقه شان است. مجله سلامت کوئیک فیت این امکان را برای مخاطبان خود فراهم کرده است تا راه های ارتباطی مختلفی داشته باشند و بتوانند از طریق مختلف و دلخواه نظرات خود را در رابطه با مطالب انتقال دهند. از این طریق طبق نیاز آنها می توان مجله را پیش برد.

امروزه یکی از نرم افزارهای پرطرفدار برای مخاطبان اینستاگرام و پینترست است که کوئیک فیت در این زمینه نیز فعالیت بسیار قوی دارد. فعالیت در صفحه اینستاگرام و همینطور پینترست سبب شده است تا مخاطبین در کانال های ارتباطی مختلف، طبق سلیقه خود بتوانند از مطالب بسیار مفید بهره مند شوند. 

آنچه به مجله کوئیک فیت اضافه خواهد شد

مجله کوئیک فیت طبق نیاز روز جامعه در حال پیشرفت است. با توجه به اینکه امروزه زمان مطالعه برای بسیاری از افراد کوتاه است یا حتی گاهی وجود ندارد، نیاز به محتواهای صوتی و محتواهای ویدیویی احساس می شود. مجله کوئیک فیت در حال ساخت قویترین محتواهای صوتی و ویدیویی است که بتواند در زمینه مطالب موجود، بهترین اطلاع رسانی را برای مخاطبان داشته باشد. 

محتوای صوتی یا پادکست و ویدئوها نیز مانند محتواهای متنی، به صورت کاملا علمی از منابع تخصصی گردآوری می شوند. از این طریق نیاز روز جامعه در نظر گرفته خواهد شد. طرفداران این سبک از محتواها می توانند این نوع محتواها را در صفحات سایت، صفحه اینستاگرام و همینطور صفحه پینترست دنبال کنند. از این طریق روزانه از مطالب آموزنده بسیار مفیدی بهره مند خواهند شد.

توصیه مجله سلامت کوئیک فیت برای مطالعه مجلات اینترنتی

مجله سلامت کوئیک فیت با ارائه مطالب کاملا علمی، برای ارتقاء سطح آگاهی جامعه در تلاش است. اما توصیه ای که از این مجله باید جدی گرفت این است که مطالب علمی که در مجلات اینترنتی یا حتی شبکه های اجتماعی مختلف مطرح می شوند، به صورت عمومی توصیه می شوند که به صورت شخصی نتیجه مطلوبی ندارند.

به زبان ساده تر، مطالب ارائه شده هر چند علمی، ممکن است برای هر فردی نتیجه متفاوتی را به همراه داشته باشد و توصیه کوئیک فیت به تمام همراهان و افراد مختلف این است که برای مشکلات بدنی و به ویژه روحی، به هیچ وجه نباید راهکارهای عمومی را دنبال کرد. تنها وقتی یک روش درست است که طبق نیاز فرد و با توجه به شرایط فرد تنظیم شده باشد. 

در مورد درمان بیماری ها و مصرف انواع داروها، توصیه کوئیک فیت این است که به هیچ وجه خودسرانه عمل نشود و باید شرایط بدن را پزشک بررسی کرده و ضرورت درمان با روش درست را مشخص کند. گام بسیار مهمی که کوئیک فیت در جهت ارتقا سلامت جامعه برداشته است، تا حد بالایی در گرو رعایت این نکته بسیار مهم است.

در آخر

 

مجلات اینترنتی متعددی امروزه وجود دارند که بهتر است نکات مهمی را برای انتخاب و دنبال کردن آنها در نظر داشت. نکات مهمی که کوئیک فیت بر آنها تاکید دارد شامل مواردی همچون به روز بودن، توجه به نیاز مخاطب، ارائه محتوا های علمی از منابع درست، اصلاح باورهای غلط و جا افتاده، در نظر داشتن سطح اطلاعات مخاطبین و توجه به نظرات آنها، از جمله مواردی هستند که باید در نظر داشت. یک مجله اینترنتی همواره باید بر این موارد پایبند باشد.

  • مهدی یاوری
  • ۰
  • ۰


C:\Users\mahdi\Downloads\seo\billionphotos-2889128-1024x652.jpg

در میان روش های ارتباطی و بازاریابی در اینترنت، ایمیل در رتبه نخست با قابلیت های بسیار خود توانسته است از سایر روش ها به کاربران تجاری و فعال نزدیک تر شود. برای مجموعه ها و کسب و کارها اما چالش های مختلفی در اجرا و پیاده سازی موفق ایمیل همیشه وجود داشته است. در این مطلب شما را با ۳ روش اصلی و خدمات ایمیل مارکتینگ آشنا خواهیم کرد تا بتوانید به آسانی به مشترکین و یا مشتریان خود از طریق ایمیل ارتباطات خود را حفظ و گسترش دهید. استفاده از روش های مدرن بازاریابی ایمیلی به میزان قابل توجهی باعث صرفه جویی در زمان برای برقراری ارتباط با مشترکین و پیگیری آتی آن ها خواهد شد.
 

  1. ارسال مستقیم با پنل ایمیل


در این روش شما برای انجام ایمیل مارکتینگ می توانید از ابزار آنلاین مانند پنل ارسال ایمیل گروهی و انبوه برای ارسال ها ، مدیریت مشترکین و خبرنامه های خود استفاده کنید. با ثبت نام در این پنل ها و دریافت اشتراک های ماهیانه و یا سالیانه شما امکانات زیادی را برای بازاریابی در اختیار خواهید گرفت:
 

  • آپلود و مدیریت لیست ایمیل مشترکین

  • طراحی خبرنامه، فرم اشتراک و صفحات فرود

  • برنامه ریزی و ارسال کمپین های ایمیلی

  • دریافت آمار و گزارشات ارسال های شما

  • ساخت سگمنت و فیلتر بازاریابی ایمیلی

     

  1. ارسال با سرور / سرویس


وقتی از یک وب سایت، وب هاستینگ و یا برنامه های نرم افزاری استفاده میکنیم و به محدودیت تعداد ارسال روزانه ایمیل ها و یا مشکل اسپم شدن ایمیل ها برخورد میکنیم بهترین راه حل چیست؟ چگونه بصورت نامحدود ایمیل ها را با کیفیت و سرعت به مخاطبین تحویل دهیم؟ استفاده از فناوری های ایمیل سرور مانند سرور  خارجی SMTP و یا اتصال به وب سرویس های ایمیلی API از طریق برنامه نویسی و قراردادن کدهای مرتبط به شما در حل این موضوع مهم کمک میکنند. بعنوان مثال با قرار دادن اطلاعات سرور ایمیل یخود در برنامه های مختلف میتوانید کانال ارسال خود را به یک سرویس واسط تغییر دهید و یا با ساخت یک کلید API و نصب یک افزونه در سایت خود بتوانید کلیه ایمیل های برنامه را از طریق سرویس رسان واسط انجام دهید و دیگر سرور هاستینگ شما با همه محدودیت ها چالشی برای شما نباشد.

 

  1. ارسال با خدمات رسان

 


اگر به کارهای فنی علاقه نداشته و یا نیرو و زمان برای انجام ایمیل مارکتینگ ندارید بهترین روش برای شروع بازاریابی ایمیلی می تواند برون سپاری کار تبلیغات به مجموعه های فعال در حوزه تبلیغات دیجیتال و اینترنتی باشد. در این روش سرویس رسان تبلیغ شما را در قالب خبرنامه ایمیلی برای لیست اصناف و مشاغل فعال و مرتبط با کسب و کار انتخابی شما ارسال می کند و گزارشات آماری را در اختیار شما قرار میدهد. با این کار شما نیاز به صرف هزینه و زمان زیاد نخواهید داشت و بزرگترین چالش یعنی در اختیار داشتن بانک ایمیل فعال و هدفمند را ندارید. توجه به این نکته که خرید بانک های ایمیل از اینترنت باعث اسپم دامنه شما خواهند شد بسیار مهم است. این روش تبلیغ را به دفعات می توانید برای محصولات و خدمات مختلف خود انجام دهید و کلیک های مستقیم از مشتریان جدید در سایت خود دریافت کنید.

  • مهدی یاوری
  • ۰
  • ۰

 

پروژه افتر افکت

طراحی این قالب ها نیز به صورتی است که کاربران به راحتی و با داشتن اطلاعات بسیار کم می توانند خود نیز به ویرایش آن بپردازند. اغلب نیز به همراه پروژه یک فایل آموزشی نیز برای درک بهتر وجود دارند که می توان از آن استفاده نمود.

برای مشاهده این قبیل پروژه ها که تنوع بسیار زیادی را در آنها مشاهده خواهید کرد را می توانید به وب سایت بیگ موشن به آدرس اینترنتی www.bigmotion.ir مراجعه کنید.

در وب سایت بیگ موشن پروژه های آماده افتر افکت در دسته بندی های مختلف برایتان قرار داده ، که می توانید برای هر محصول فایل پیش نمایش آن را مشاهده کنید و در صورت پسندیدن اقدام به دانلود فایل کنید و اولین گام را برای رسیدن به تیزر تبلیغاتی خود بردارید.

حتی می توانید ویرایش پروژه تبلیغاتی خود را نیز پس از انتخاب فایل به گروه بیگ موشن بسپارید. ما در مدت زمان کوتاهی شما را به ویدئوی تبلیغاتی شما خواهیم رساند.

 

  • مهدی یاوری
  • ۰
  • ۰

milk

  • مهدی یاوری
  • ۰
  • ۰

ربات تریدر

  • مهدی یاوری
  • ۰
  • ۰

japanese

  • مهدی یاوری
  • ۰
  • ۰

 

 

کتاب مجموعه ای از صفحات نوشته شده، مصور، چاپ شده یا خالی (صفحه های سفید و نانوشته) است. از جوهر، کاغذ، پوست حیوانات یا مواد دیگر (چسب، نخ و ...) که از یک طرف (راست یا چپ) به هم چسبیده یا متصل می شوند، ساخته می شود. به هر صفحه کتاب یک صفحه و هر طرف یا هر صفحه را یک صفحه می گویند.

کتاب ها در اندازه های مختلف عرضه می شود. در ایران سفر، وزرا و جیپ جیبی از معروف ترین قطعات کتاب است. کوچکترین کتاب جهان کتاب مقدس است که در موزه کلیسای وانک اصفهان نگهداری می شود. اولین کتاب فارسی زبان در هند توسط یک ارمنی با زیورآلات تزئین شد. نوع دیگر کتاب، کتاب الکترونیکی است که در بسته‌های نرم ‌افزاری مانند پی ‌دی ‌اف یا آی‌ پب عرضه می ‌شود که توسط کتاب ‌خوان ‌های الکترونیکی مانند آمازون کیندل نیز استفاده می ‌شود. نمونه دیگری از کتاب های چاپ نشده، کتاب صوتی است که توسط شخص یا افراد خوانده می شود و گاهی به صورت نمایشنامه اجرا می شود. این کتاب ها ممکن است همراه با موسیقی و افکت باشد.

پیشینه تعریف کتاب

هنوز تعریف روشن و کاملی ارائه نشده است و نمی تواند معنای همه انواع مختلف کتاب را پوشش دهد. مانند نشریات، تحت عنوان ثابت، نباید به صورت دوره ای منتشر شوند. یکی دیگر از تعریف های به ظاهر مناسب، محتوای تولید شده توسط نویسنده است که هدف خاصی را دنبال می کند، کتاب محتوا را حول محور هدف تعیین شده توسط نویسنده ارائه می کند، در پایان کتاب نویسنده به هدف خود می رسد و در این صورت هیچ ارجاع کلی به کتاب یا مقاله دیگری ندارد.

کلمه فارسی کتاب از عربی وارد شده است. در فارسی میانه «نامک» (حرف دری در فارسی) را عموماً کتاب می‌گفتند و فروردگ به آنچه امروزه عموماً به عنوان گفتمان شناخته می‌شود، اطلاق می‌شود. در دوره توسعه شدید فارسی، حرفی به معنای مطلق کتاب به کار رفته است. در فارسی میانه از اصطلاحات تخصصی تر ماتیکان (رساله) و نسک (برای بخش های اوستایی) استفاده می شود. کلمه پیامبر که همیشه نوشته شده و می توان به معنای مطلق کتاب یا نوشتار به کار برد، در زبان فارسی دری با معنای خاص قرآن به کار می رود.

 

 

کتاب الکترونیکی چیست؟

در سال های اخیر استفاده از رایانه باعث تسهیل چاپ کتاب و توسعه چاپ و انتشار کتاب های چاپی شده است. در اواخر قرن بیستم، وسایل ارتباطی مانند تلویزیون، کامپیوتر و اینترنت مفهوم کتاب را به عنوان مهمترین منبع اطلاعات به چالش کشیدند. از سوی دیگر، با ذخیره اطلاعات کتاب در نوارهای صوتی و تصویری، تعریف کتاب به عنوان «مجموعه مقالات چاپی یا نسخ خطی» نیز به چالش کشیده شده است.

منشاء کتاب های الکترونیکی به سال 1971 میلادی بر می گردد. این کتاب های الکترونیکی با استفاده از لامپ های پرتو کاتدی، تصاویر صفحه نمایش را تولید کردند که می توانست جایگزین چاپ و کاغذ شود. اما اولین کتاب الکترونیکی دیجیتال، موشک Nuvomedia در سال 1999 منتشر شد.

اخیراً تلاش هایی برای تبدیل کتاب های معمولی به کتاب الکترونیکی صورت گرفته است. این تلاش ها در جنبشی به نام پروژه گوتنبرگ انجام می شود. برای سهولت استفاده از کتاب های الکترونیکی، تجهیزات دیجیتال ویژه ای به نام کتاب خوان های الکترونیکی وارد بازار شده است. این دستگاه ها در واقع کامپیوترهای کوچکی هستند که قادر به ذخیره و بازیابی تعداد زیادی کتاب الکترونیکی هستند.

برخی از ویژگی های کتاب های الکترونیکی که منجر به استفاده گسترده از آن شده است عبارتند از:

  • سهولت حمل و نقل در حین ترکیب محتوا
  • انسجام محتوا و تنوع برنامه ها
  • مطالب را با یکدیگر به اشتراک بگذارید
  • پشتیبانی از ویژگی های چند رسانه ای

این مزایا باعث شده است که فروش کتاب های الکترونیکی از کتاب های چاپی آمازون، بزرگترین کتابفروشی جهان، پیشی بگیرد.

کتاب صوتی چیست؟

کتاب صوتی، کتاب مصور یا کتاب صوتی سندی است که به صورت صوتی تهیه شده و بر روی نوار کاست، سی دی و ... ضبط شده است. پول کتاب های صوتی می توانند با موسیقی و افکت نیز همراه شوند.

مراحل چاپ کتاب

کتابی که توسط نویسنده تهیه شده است، توسط انتشارات چاپ و شماره گذاری می شود تا شماره شابک خانه کتاب (که البته ناشران شابک آن را دریافت کرده و مانند خانه کتاب در اختیار دارند) به دست آورند. پس از تعیین شابک، کتاب برای فیپا به کتابخانه ملی ارسال می شود. پس از دریافت فیپا که اطلاعات کامل کتاب در آنجا جمع آوری می شود، کتاب برای اخذ مجوز چاپ جهت صدور نسخه ای از آن به وزارت کشور ارسال می شود. مجوز کتاب.

پس از انجام تمامی مراحل، کتاب آماده چاپ و ارسال توسط ناشر برای چاپ سنگی، چاپ و صحافی است. اکنون کتاب شما آماده است. همه این مراحل ممکن است بین 1 تا 3 ماه طول بکشد.

جزوه چیست؟

بروشور یا نامه چاپی یک کتاب بدون جلد است (یعنی بدون جلد سخت یا جلد گالینگور). یک بروشور ممکن است شامل یک ورق کاغذ باشد که در دو طرف چاپ شده و به نصف، یک سوم یا یک چهارم تا شده باشد.

استاندارد بین‌المللی یونسکو برای تولید کتاب و انتشارات، بروشور را چنین تعریف می‌کند: «نشریه چاپی غیر دایره‌ای با حداقل 5 و حداکثر 48 صفحه، بدون صفحه جلد، که در یک کشور خاص منتشر شده و در دسترس عموم قرار می‌گیرد». این نشریه به عنوان یک "نشریه غیر ادواری حاوی حداقل 49 صفحه، بدون صفحات جلد" توصیف می شود. با این حال، تعاریف یونسکو فقط برای هدف خاص جمع آوری آمار تولید کتاب آنها استفاده می شود.

هدف جزوه

بروشورها می توانند از اطلاعات مربوط به ظروف آشپزخانه گرفته تا اطلاعات پزشکی و رساله های دینی را شامل شود. بروشورها در بازاریابی بسیار مهم هستند، زیرا ارزان هستند و به راحتی بین مشتریان توزیع می شوند. جزوات همچنین ابزار مهمی به عنوان موضع سیاسی برای اعتراض در مبارزات سیاسی بود.

استفاده تجاری از جزوه ها

بروشورها به طور گسترده در تجارت استفاده می شوند، به ویژه به عنوان نوعی ارتباطات بازاریابی. بروشورها اهداف مختلفی دارند، از جمله توضیحات محصول، راهنماها، اطلاعات شرکت، تبلیغات یا راهنمای تور، و اغلب به روشی مشابه بروشورها استفاده می شوند.

منبع: کافه جزوه

 

 

  • مهدی یاوری
  • ۰
  • ۰

Milkshake

  • مهدی یاوری
  • ۰
  • ۰

وکیل پاسخگو تهران بیشتر افراد علاقه مند هستند که پرونده های خود را به بهترین وکیل پایه یک دادگستری محول کنند. شرایط وکلا بسیار شبیه به پزشکان است و همانطور که در بیماری‌های سخت انسان به هر پزشکی اعتماد نمی کند در انتخاب بهترین وکیل تهران هم باید دقت زیادی وجود داشته باشد. گاهی دیده شده است که افرادی با سوء استفاده از نا آگاهی مردم، خود را وکیل دادگستری معرفی و مبالغ هنگفتی را به عنوان حق الوکاله از آنان گرفته اند. وکیل شرق تهران

وکیل پیگیر تهران
در صورتی که، هیچ مجوزی برای وکالت در دادگاه ها نداشته و با وعده های پوچ و بی اساس از جمله وجود آشنایی با برخی افراد دارای نفوذ، اقدام به اخاذی و به اصطلاح کار چاق کنی کرده‌اند.

 

 

  • مهدی یاوری